Για την εφορία υπάρχουν πάντα οι συνήθεις ύποπτοι και δεν είναι άλλοι από τους νόμιμους!
Θα γίνονται έλεγχοι κάθε μήνα σε συγκεκριμένο δείγμα, το... οποίο θα καθορίζεται με κριτήρια: το εισόδημα που δηλώνεται, το συνολικό ύψος των αποδείξεων που προσκομίζονται και τα ποσά των επιστρεφόμενων φόρων.
Είναι προφανές ότι οι έλεγχοι θα εστιαστούν στις μεγάλες επιστροφές φόρων.
Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην καταμέτρηση και στο άθροισμα των ποσών που συγκέντρωσαν πέρυσι μέσω αποδείξεων από εμπορικές επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και υπηρεσίες, για να μη βρεθούν προ δυσάρεστου απρόοπτου και οι δηλώσεις τους κριθούν ως “ανακριβείς”.
Με λίγα λόγια μετρήστε τις και ξαναμετρήστε τις για να γλιτώσετε την ταλαιπωρία.
Για να γίνουν δεκτές οι αποδείξεις και να αναγνωριστούν για την κάλυψη του αφορολογήτου, απαιτείται πάνω στο χαρτί της κάθε απόδειξης να διακρίνεται η επωνυμία της εκδότριας επιχείρησης και ο ΑΦΜ, η ημερομηνία έκδοσης και το τελικό ποσό.
Για τους ελέγχους που θα διεξαχθούν, το υπουργείο Οικονομικών τονίζει πως αμέσως μετά τη λήξη της προθεσμίας παραλαβής των δηλώσεων, θα επιλέγεται μηνιαίως δείγμα ελέγχου, με σχετική οδηγία που θα δοθεί και θα διενεργηθεί οπωσδήποτε δειγματοληπτικός έλεγχος, για να διαπιστωθεί η ύπαρξη των αποδείξεων και η ακριβής δήλωσή τους.
“Αυτονόητο είναι ότι θα ληφθεί υπόψη στο δείγμα η αναλογία εισοδήματος και προσκομιζόμενων αποδείξεων, καθώς και τα ποσά επιστρεφομένων φόρων”, προστίθεται χαρακτηριστικά.
Τώρα, σε περίπτωση που διαπιστωθεί λάθος, ο φορολογούμενος καλείται να υποβάλει συμπληρωματική δήλωση με τυχόν αποδείξεις που εκ παραδρομής δεν συμπεριέλαβε στην αρχική. Αν τώρα διαπιστωθεί μεγάλη απόκλιση στο ποσό των αποδείξεων που δηλώθηκε και σε αυτό που προκύπτει από τον έλεγχο, η δήλωση θα χαρακτηριστεί ανακριβής και θα επιβληθεί πρόστιμο.
Τι πρέπει να κάνετε
Πρώτα πρέπει να μετρήσετε πόσες αποδείξεις έχετε.
Μετά να μετρήσετε τα ποσά που αναγράφονται.
Στη συνέχεια να βάλετε σε έναν φάκελο τις αποδείξεις και να τις πάτε στην εφορία μαζί με τη δήλωση.
Στον φάκελο θα πρέπει να αναγράφονται:
Το ονοματεπώνυμο και ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου του υπόχρεου.
Ο αριθμός των αποδείξεων.
Το συνολικό ποσό των αποδείξεων.
Στη συνέχεια, ο φάκελος θα παραμένει κλειστός στη ΔΟΥ μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων.
Για να γίνουν δεκτές οι αποδείξεις πρέπει να διακρίνεται η επωνυμία της εκδότριας επιχείρησης και ο ΑΦΜ, η ημερομηνία έκδοσης και το τελικό ποσό.
Για τις δηλώσεις που υποβάλλονται ηλεκτρονικά, δεν συνυποβάλλονται αποδείξεις.
Ομως, όπως σημειώνει το υπουργείο, οι αποδείξεις φυλάσσονται από τους φορολογουμένους μαζί με τα λοιπά δικαιολογητικά, για να προσκομιστούν στη ΔΟΥ όταν ζητηθούν.
Ποιες δαπάνες γίνονται δεκτές
- Τα ειδικά στοιχεία που εκδίδουν οι επιχειρήσεις, όπως αποδείξεις των ΕΛΤΑ, εταιρειών courier και πινακίδια χρηματιστηριακών εταιρειών.
- Οι δαπάνες αγοράς υλικών και παροχής υπηρεσιών των κοινόχρηστων χώρων (εκτός από τις δαπάνες εξόφλησης των λογαριασμών ύδρευσης, αποχέτευσης και ηλεκτροδότησης) μετά τον επιμερισμό τους στους ενοίκους ή στους ιδιοκτήτες των οριζόντιων ιδιοκτησιών.
- Η δαπάνη για παροχή υπηρεσιών από συμβολαιογράφο για σύνταξη συμβολαίου απόκτησης ακινήτου, εφόσον βέβαια η δαπάνη αυτή δεν εμπίπτει στις αντικειμενικές δαπάνες του άρθρου 17 του ΚΦΕ
Θα γίνονται έλεγχοι κάθε μήνα σε συγκεκριμένο δείγμα, το... οποίο θα καθορίζεται με κριτήρια: το εισόδημα που δηλώνεται, το συνολικό ύψος των αποδείξεων που προσκομίζονται και τα ποσά των επιστρεφόμενων φόρων.
Είναι προφανές ότι οι έλεγχοι θα εστιαστούν στις μεγάλες επιστροφές φόρων.
Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην καταμέτρηση και στο άθροισμα των ποσών που συγκέντρωσαν πέρυσι μέσω αποδείξεων από εμπορικές επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και υπηρεσίες, για να μη βρεθούν προ δυσάρεστου απρόοπτου και οι δηλώσεις τους κριθούν ως “ανακριβείς”.
Με λίγα λόγια μετρήστε τις και ξαναμετρήστε τις για να γλιτώσετε την ταλαιπωρία.
Για να γίνουν δεκτές οι αποδείξεις και να αναγνωριστούν για την κάλυψη του αφορολογήτου, απαιτείται πάνω στο χαρτί της κάθε απόδειξης να διακρίνεται η επωνυμία της εκδότριας επιχείρησης και ο ΑΦΜ, η ημερομηνία έκδοσης και το τελικό ποσό.
Για τους ελέγχους που θα διεξαχθούν, το υπουργείο Οικονομικών τονίζει πως αμέσως μετά τη λήξη της προθεσμίας παραλαβής των δηλώσεων, θα επιλέγεται μηνιαίως δείγμα ελέγχου, με σχετική οδηγία που θα δοθεί και θα διενεργηθεί οπωσδήποτε δειγματοληπτικός έλεγχος, για να διαπιστωθεί η ύπαρξη των αποδείξεων και η ακριβής δήλωσή τους.
“Αυτονόητο είναι ότι θα ληφθεί υπόψη στο δείγμα η αναλογία εισοδήματος και προσκομιζόμενων αποδείξεων, καθώς και τα ποσά επιστρεφομένων φόρων”, προστίθεται χαρακτηριστικά.
Τώρα, σε περίπτωση που διαπιστωθεί λάθος, ο φορολογούμενος καλείται να υποβάλει συμπληρωματική δήλωση με τυχόν αποδείξεις που εκ παραδρομής δεν συμπεριέλαβε στην αρχική. Αν τώρα διαπιστωθεί μεγάλη απόκλιση στο ποσό των αποδείξεων που δηλώθηκε και σε αυτό που προκύπτει από τον έλεγχο, η δήλωση θα χαρακτηριστεί ανακριβής και θα επιβληθεί πρόστιμο.
Τι πρέπει να κάνετε
Πρώτα πρέπει να μετρήσετε πόσες αποδείξεις έχετε.
Μετά να μετρήσετε τα ποσά που αναγράφονται.
Στη συνέχεια να βάλετε σε έναν φάκελο τις αποδείξεις και να τις πάτε στην εφορία μαζί με τη δήλωση.
Στον φάκελο θα πρέπει να αναγράφονται:
Το ονοματεπώνυμο και ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου του υπόχρεου.
Ο αριθμός των αποδείξεων.
Το συνολικό ποσό των αποδείξεων.
Στη συνέχεια, ο φάκελος θα παραμένει κλειστός στη ΔΟΥ μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων.
Για να γίνουν δεκτές οι αποδείξεις πρέπει να διακρίνεται η επωνυμία της εκδότριας επιχείρησης και ο ΑΦΜ, η ημερομηνία έκδοσης και το τελικό ποσό.
Για τις δηλώσεις που υποβάλλονται ηλεκτρονικά, δεν συνυποβάλλονται αποδείξεις.
Ομως, όπως σημειώνει το υπουργείο, οι αποδείξεις φυλάσσονται από τους φορολογουμένους μαζί με τα λοιπά δικαιολογητικά, για να προσκομιστούν στη ΔΟΥ όταν ζητηθούν.
Ποιες δαπάνες γίνονται δεκτές
- Τα ειδικά στοιχεία που εκδίδουν οι επιχειρήσεις, όπως αποδείξεις των ΕΛΤΑ, εταιρειών courier και πινακίδια χρηματιστηριακών εταιρειών.
- Οι δαπάνες αγοράς υλικών και παροχής υπηρεσιών των κοινόχρηστων χώρων (εκτός από τις δαπάνες εξόφλησης των λογαριασμών ύδρευσης, αποχέτευσης και ηλεκτροδότησης) μετά τον επιμερισμό τους στους ενοίκους ή στους ιδιοκτήτες των οριζόντιων ιδιοκτησιών.
- Η δαπάνη για παροχή υπηρεσιών από συμβολαιογράφο για σύνταξη συμβολαίου απόκτησης ακινήτου, εφόσον βέβαια η δαπάνη αυτή δεν εμπίπτει στις αντικειμενικές δαπάνες του άρθρου 17 του ΚΦΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου