Νέο υπερηχητικό αεροπλάνο θα πετάει με Mach 4
Τα σχέδια αυτού του υπερηχητικού αεροπλάνου παρουσιάστηκαν χθες στο Παρίσι από την εταιρεία EADS, μία μέρα πριν την έναρξη της έκθεσης αεροπλάνου που... έγινε σήμερα. Το συγκεκριμένο αεροπλάνο θα ταξιδεύει με ταχύτητα 4πλάσια αυτής του ήχου, κάπου στα 3.125 μίλια την ώρα.
Αν και θα είναι το πλέον γρηγορότερο αεροπλάνο, δυστυχώς δε θα το απολαύσουμε και ιδιαίτερα σύντομα μιας και υπολογίζεται ότι θα κατασκευαστεί σε 40 χρόνια από τώρα.
Από πολλούς χαρακτηρίστηκε ως ο διάδοχος του πάλαι ποτέ Concorde. Διαθέτει όμως ένα ακόμα χαρακτηρισμό, αυτό του πλέον πράσινου αεροπλάνου, μιας και θα παράγει μηδαμινούς ρύπους, αφού θα χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα. Θα είναι ικανό να μεταφέρει μέχρι 100 επιβάτες. Κατά την απογείωσή του θα χρησιμοποιούνται παραδοσιακοί κινητήρες, κάτι που θα επιτρέπει την απογείωσή του από έναν οποιοδήποτε αεροδιάδρομο, μιας και ένα αντιθέσει με το Concorde δε θα παράγει στην απογείωση το χαρακτηριστικό θόρυβο από το σπάσιμο του ηχητικού φράγματος.
Πηγή: dailymail.co.uk
Μόλις φτάσει σε ένα κατάλληλο ύψος, τότε ο πιλότος θα θέτει σε λειτουργία δύο πυραυλοκινητήρες που θα ωθούν το αεροπλάνο σε μεγαλύτερες ταχύτητες πάνω από την ατμόσφαιρα. Εκεί θα ενεργοποιείται το τελευταίο ζευγάρι κινητήρων, γνωστοί ως ramjets. Οι τελευταίοι χρησιμοποιούνται σε πυραύλους και είναι ιδιαίτερα αποδοτικοί σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 1000 μιλίων την ώρα, όμως δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ακίνητη στάση. Αυτοί είναι που θα βοηθούν το αεροσκάφος να ταξιδέψει με 20 μίλια, την ώρα που τα συμβατικά τζετ ταξιδεύουν με 6 μόνο μίλια.
Με αυτές τις δυνατότητες το ZEHST, από τα αρχικά του Zero Emission hypersonic Transportation (Υπερηχητικό Μέσο Μεταφοράς Μηδενικών Ρύπων)μπορεί να πραγματοποιεί άλλοτε χρονοβόρα ταξίδια σε χρόνο «μηδέν». Έτσι οι αποστάσεις θα μικρύνουν πραγματικά, αφού Λονδίνο-Μαδρίτη θα γίνεται σε 20 λεπτά, ενώ για να μεταβούμε μέχρι το Σύδνεϋ της Αυστραλίας θα χρειαζόμαστε μόνο 3 ώρες.
Αν και θα είναι το πλέον γρηγορότερο αεροπλάνο, δυστυχώς δε θα το απολαύσουμε και ιδιαίτερα σύντομα μιας και υπολογίζεται ότι θα κατασκευαστεί σε 40 χρόνια από τώρα.
Από πολλούς χαρακτηρίστηκε ως ο διάδοχος του πάλαι ποτέ Concorde. Διαθέτει όμως ένα ακόμα χαρακτηρισμό, αυτό του πλέον πράσινου αεροπλάνου, μιας και θα παράγει μηδαμινούς ρύπους, αφού θα χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα. Θα είναι ικανό να μεταφέρει μέχρι 100 επιβάτες. Κατά την απογείωσή του θα χρησιμοποιούνται παραδοσιακοί κινητήρες, κάτι που θα επιτρέπει την απογείωσή του από έναν οποιοδήποτε αεροδιάδρομο, μιας και ένα αντιθέσει με το Concorde δε θα παράγει στην απογείωση το χαρακτηριστικό θόρυβο από το σπάσιμο του ηχητικού φράγματος.
Πηγή: dailymail.co.uk
Μόλις φτάσει σε ένα κατάλληλο ύψος, τότε ο πιλότος θα θέτει σε λειτουργία δύο πυραυλοκινητήρες που θα ωθούν το αεροπλάνο σε μεγαλύτερες ταχύτητες πάνω από την ατμόσφαιρα. Εκεί θα ενεργοποιείται το τελευταίο ζευγάρι κινητήρων, γνωστοί ως ramjets. Οι τελευταίοι χρησιμοποιούνται σε πυραύλους και είναι ιδιαίτερα αποδοτικοί σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 1000 μιλίων την ώρα, όμως δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ακίνητη στάση. Αυτοί είναι που θα βοηθούν το αεροσκάφος να ταξιδέψει με 20 μίλια, την ώρα που τα συμβατικά τζετ ταξιδεύουν με 6 μόνο μίλια.
Με αυτές τις δυνατότητες το ZEHST, από τα αρχικά του Zero Emission hypersonic Transportation (Υπερηχητικό Μέσο Μεταφοράς Μηδενικών Ρύπων)μπορεί να πραγματοποιεί άλλοτε χρονοβόρα ταξίδια σε χρόνο «μηδέν». Έτσι οι αποστάσεις θα μικρύνουν πραγματικά, αφού Λονδίνο-Μαδρίτη θα γίνεται σε 20 λεπτά, ενώ για να μεταβούμε μέχρι το Σύδνεϋ της Αυστραλίας θα χρειαζόμαστε μόνο 3 ώρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου