Από τον Σεπτέμβριο του 2012 μπαίνει σε εφαρμογή ο “πράσινος δακτύλιος” , που θα επιτρέπει την είσοδο μόνο των “καθαρών” ΙΧ και σε συγκεκριμένες ζώνες του κέντρου.
Ίσως η αυριανή να είναι η τελευταία ημέρα του δακτυλίου όπως τον ξέραμε. Ο δακτύλιος ...ξεκίνησε ως προσωρινό μέτρο το 1982 και εφαρμόζεται τα τελευταία 30 χρόνια, αρχικά ως “μικρά – μεγάλα” και στη συνέχεια με το σύστημα “μονά – ζυγά”.Σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία, αποτελεί κοινό μυστικό ότι το μέτρο έχει “φάει τα ψωμιά του” από χρόνια.
Πλέον ανοίγει ο δρόμος για τον “πράσινο δακτύλιο” που θα επιτρέπει την κυκλοφορία μόνο στα αυτοκίνητα με χαμηλή εκπομπή ρύπων και σε σημεία που εξυπηρετούνται επαρκώς από τη συγκοινωνία και κυρίως από τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Τα υπόλοιπα ΙΧ θα κινούνται σε αυτές τις περιοχές μόνο Σαββατοκύριακα και επίσημες αργίες.
Μιλώντας στην εφημερίδα ο συγκοινωνιολόγος Πάνος Παπαδάκος λέει ότι ο δακτύλιος είχε νόημα όταν στην πρωτεύουσα κυκλοφορούσαν 430.000 οχήματα, ενώ σήμερα έχουμε άνω από 2,2 εκατομμύρια.
Τα όρια του νέου δακτυλίου θα καθοριστούν με μελέτες που διεξάγονται από το ΥΠΕΚΑ και το Υποδομών, ενώ θα συνδυαστεί και με την προωθούμενη πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου που θα επηρεάσει την κυκλοφορία στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου μέχρι τη λεωφόρο Αλεξάνδρας και την Β. Σοφίας.
Τα σενάρια περιλαμβάνουν αυτό της “ήσυχης γειτονιάς” δηλαδή “πράσινο” δακτύλιο σε ένα μικρό τμήμα του κέντρου από το Σύνταγμα ως το Αρχαιολογικό και μικρά τμήματα στους κάθετους δρόμους όπου θα απαγορευτεί πλήρως η κυκλοφορία των ΙΧ.
Ένα ακόμη σενάριο περιλαμβάνει “πράσινο” δακτύλιο σε περιοχές όπως η Αλεξάνδρας, ο σταθμός Λαρίσης και προς την Συγγρού.
Τέλος, υπο εξέταση είναι και ο ολυμπιακός δακτύλιος που οριοθετείται από την Ποσειδώνος, τη λεωφόρο Κηφισού, τμήμα της Αττικής Οδού και τον άξονα Κηφισίας – Β. Σοφίας – Β. Κωνσταντίνου – Καλλιρόης, Συγγρού,όπου η κυκλοφορία θα γίνεται με το σύστημα “μονά – ζυγά”.
Πηγη:newsit.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου