Τελευταίες ειδήσεις


Κάντε post την αγγελία σας στο forum, άμεσα και δωρεάν, αφού κάνετε απόκτηση πρόσβασης, κλικ εδώ

Η Kawasaki αναβαθμίζει το ZX-10R του 2013

Η Kawasaki αναβαθμίζει το ZX-10R του 2013Για το 2013 η Kawasaki προτείνει ένα ΖΧ-10R με περιορισμένες παρεμβάσεις, που κυρίως αφορούν τους χρωματικούς συνδυασμούς, αλλά και μια...
σημαντική αναβάθμιση εξοπλισμού. 

Πρόκειται για την τοποθέτηση ενός ηλεκτρονικού αμορτισέρ τιμονιού, το οποίο ρυθμίζει μόνο του την εφαρμοζόμενη απόσβεση, ανάλογα με το πόσο γρήγορα κινείται η μοτοσυκλέτα.

Η Kawasaki εξέλιξε το αμορτισέρ σε συνεργασία με τη σουηδική Öhlins, και γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποιεί το νέο αυτορυθμιζόμενο προϊόν των Σουηδών , αν και βέβαια δεν είναι ο πρώτος που χρησιμοποιεί στο στάνταρ εξοπλισμό ένα τέτοιο εξάρτημα. 

Προηγήθηκε η Honda που το τοποθέτησε (σαν HESD) στο CBR1000RR το 2004, αν και η πρώτη εκείνη εφαρμογή επηρέαζε όχι πάντα θετικά τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

Όσο εντυπωσιακή κι αν είναι η παρουσία ενός τέτοιου περιφερειακού, η επιτυχία του θα κριθεί με βάση την απόδοσή του. Λειτουργεί με τρόπο παρόμοιο με της Honda και χρησιμοποιεί μια ανεξάρτητη μονάδα ECU που βρίσκεται κάτω από το ρεζερβουάρ. 



Η κεντρική αυτή μονάδα υπολογίζει διαρκώς την επιτάχυνση/επιβράδυνση και την ταχύτητα του πίσω τροχού και κατόπιν ηλεκτρονικά και αυτόματα ρυθμίζει το βαθμό απόσβεσης του αμορτισέρ τιμονιού ώστε να ταιριάζει προς τις μετρούμενες συνθήκες. 

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι σε χαμηλές ταχύτητες (π.χ. στην πόλη) το ZX-10R του 2013 χρησιμοποιεί ελάχιστη απόσβεση, ενώ σε υψηλές ταχύτητες ο βαθμός απόσβεσης αυξάνεται, σταθεροποιώντας την κίνηση του τιμονιού δεξιά – αριστερά.

Ήταν ζήτημα χρόνου η προσθήκη τέτοιων περιφερειακών στις μοτοσυκλέτες superbike/supersport με την πολύ γρήγορη γεωμετρία. Η εφαρμογή του συστήματος HESD από τη Honda, μετά τις κάποιες αρχικές δυσλειτουργίες απέδειξε ότι λειτουργεί εξαιρετικά. 

Το καλό είναι ότι με χρήση συστημάτων σαν αυτό της Ohlins ως στάνταρ από μεγάλους κατασκευαστές, θα επιφέρει μείωση του κόστους. Αλλά θα δημιουργήσει και ανταγωνισμό, οπότε μπορούμε να περιμένουμε σύντομα εξελίξεις στον τομέα αυτό, όπως τη σύνδεσή του με τις ενεργές αναρτήσεις που ήδη διατίθενται σε πολλά hi-end μοντέλα Superbike ή Adventure.

Το Kawasaki ZX-10R του 2013 θα διατίθεται σε δύο χρωματισμούς: Lime Green/Metallic Spark Black και Pearl Flat White/Metallic Spark Black.





Δεν υπάρχουν σχόλια: